Samael / DreamLongDead | Gazarte 07.11.2025
Photo credits
Doom, Death και Industrial σε τέλεια ισορροπία – Samael / DreamLongDead Live Review
Riff που έσκαγαν σαν σεισμός και μια σκοτεινή ενέργεια που απλωνόταν σε κάθε γωνιά του χώρου — το live των Samael / DreamLongDead ήταν από εκείνες τις νύχτες που σε χτυπάνε κατευθείαν στο στέρνο. Doom, death, industrial και black επιρροές μπλέχτηκαν σε ένα τελετουργικό που θύμισε τις πιο αγνές μέρες.
Η ώρα ήταν ένα τέταρτο πριν τις 9 όταν βγήκαν οι DreamLongDead στη σκηνή του Gazarte, και με περηφάνια μπορώ να πω ότι ήταν η τρίτη φορά που τους είδα φέτος. Σχεδόν σαράντα λεπτά, τρία τραγούδια — Mortuary και Carnage από το Derelict, και The Comfort of a Cold Grave από το MadnessDeadGrave – Invocations Three to the Ones That Lurk at the Threshold — και η μπάντα μετέδωσε ό,τι έπρεπε, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά γιατί αποτελεί την κορυφαία εγχώρια δύναμη του είδους. Το Gazarte ήταν ασφυκτικά γεμάτο από νωρίς, με τους περισσότερους να βγαίνουν στην επική αυλή στο διάστημα της εναλλαγής των σχημάτων.
Και στις 10 ακριβώς, με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού, οι Samael ανέβηκαν στη σκηνή. Με το Ceremony of Opposites να αποτελεί τον κορμό του setlist, παρουσίασαν ένα προσεγμένο και υποβλητικό show που θύμισε γιατί συγκαταλέγονται στα πιο ιδιαίτερα και επιδραστικά σχήματα του ακραίου ήχου. Το συγκρότημα κινήθηκε με άνεση ανάμεσα στις περιόδους του — από τις black καταβολές του Passage μέχρι το πιο industrial και μηχανικό ύφος του Solar Soul — αποδίδοντας με ακρίβεια, χωρίς να χάνεται η ένταση ή η θεατρικότητα.
Τα φώτα, τα visuals και ο ήχος — εξαιρετικός σε όλη τη διάρκεια — ενίσχυσαν την ατμόσφαιρα ενός καλοκουρδισμένου, σκοτεινού μηχανισμού. Για ενενήντα λεπτά, οι Samael απέδειξαν πως παραμένουν μια ζωντανή δύναμη, με απόλυτο έλεγχο του ήχου και της αισθητικής τους, κρατώντας το κοινό σε διαρκή εγρήγορση. Ένα τελετουργικό live από μια μπάντα-σταθμό στην ιστορία του ακραίου ήχου, που είχε πάνω από δέκα χρόνια να μας επισκεφτεί — ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να φανταστούμε για το βράδυ της Παρασκευής.